FIRST Lego League Secure Places in International Competitions

FIRST Lego League Secure Places in International Competitions

The GWA High School "Poseidon" team takes 1st place!

Congratulations to the GWA FIRST Lego League (FLL) teams!

Three of the four GWA teams won in the National Moroccan FLL competition. 24 teams competed.

The Rocking Robots (Elementary School team) earned 6th place and won a spot in the international competition in Hungary taking place in May.

The High School "PHresh" team received 4th and won a place for the Arab International Competition in Egypt. This team also brings home 1st Place for Robot Design. This is the 2nd year in a row that GWA has brought home this honor!

And huge congratulations to the High School "Poseidon" team who won 1st place and a place for the championship competition in Houston taking place in April.

Thank you to all the FLL coaches and to Emmy Rachad for her unconditional dedication and support to the coaches, the teams and the whole Lego program.

Félicitations aux équipes de la GWA de la First Lego League (FLL).

Sur les quatre équipes de la GWA, trois ont gagné le tournoi national marocain (National Moroccan FLL Competition). Il y avait 24 équipes en lice pour ce tournoi.

Les Rocking Robots, l'équipe de l'Ecole Elémentaire, sont arrivés 6ème et se sont qualifiés pour le tournoi international qui se tiendra en Hongrie, au mois de mai.

Les « PHresh », une équipe du Lycée, sont arrivés en 4ème position et se sont qualifiés pour le Tournoi Arabe International qui aura lieu en Egypte. Cette équipe a également remporté la 1ère place pour le Robot-Design. C'est la deuxième année consécutive que la GWA gagne ce trophée!

Enfin, un tonnerre d'applaudissements pour l'autre équipe du Lycée, les « Poséidon » qui sont arrivés 1er et se sont qualifiés pour le tournoi-championnat, qui aura lieu à Houston en avril.

Nous remercions tous les entraineurs de la FLL et Emmy Rachad pour son dévouement remarquable envers les entraineurs, les équipes et le programme Lego en lui-même.