Above Nav Container

Utility Container

Search Trigger (Container)

Button (Container)

Mobile Menu Trigger (container)

Off Canvas Navigation Container

Close Trigger (container)

Search

Embed

Why IB?

The positive results of this choice will become evident in your community as classes of Diploma Programme students graduate and undertake activities that enhance social, cultural and economic environments locally, nationally and, perhaps, internationally.

Why did GWA choose to become an IB World School?

GWA’s education model was already incredibly aligned with the IB programme curriculum. This transition to IB was a natural next step for our school. Our international focus and emphasis on multilingualism pairs with the IB’s focus on international mindedness. Acquiring IB Authorization raises the overall quality of our education, whether students are in the IB DP or not. Many of our teachers in general courses are IB trained and utilize the IB’s Approaches to Teaching and Learning in the classroom. The Framing Knowledge course is currently a general course at GWA, but it is based off of the IB’s Theory of Knowledge course. The Creativity, Activity, and Service program enhanced our pre-existing CASA Hours program. Students’ volunteering and community service opportunities are being streamlined with the creation of the new position: CAS Coordinator. The GWA Graduate Profile and the IB Learner Profile’s similarities make sure all students have a similar target. Lastly, the GWA Vision and IB Mission have many commonalities, further solidifying our compatibility.

English

Pourquoi GWA a-t-elle décidé de devenir une École du Monde de l’IB ?

Le système d’enseignement de GWA était déjà étonnamment aligné sur le programme de l’IB. Cette transition vers l’IB représentait donc tout naturellement l’étape suivante pour notre école. Notre intérêt pour l’international et notre accent sur le multilinguisme vont de pair avec la vision internationale de l’IB. Obtenir l’Autorisation de l’IB élève la qualité de notre enseignement, que les élèves soient inscrits ou non au programme IB DP. De nombreux enseignants du parcours général ont suivi des formations de l’IB et intègrent les Approches d’Enseignement et d’Apprentissage de l’IB dans leurs classes. Le cours intitulé Framing Knowledge est d’ailleurs un cours du parcours général de GWA, mais est fondé sur le cours de l’IB intitulé Théorie de la Connaissance. Le programme Créativité, Activité, et Service étoffe et valorise notre programme préexistant d’Heures CASA. La création d’un nouveau poste, le Coordinateur CAS, va permettre de rationaliser les opportunités offertes aux élèves de services rendus à la communauté et de bénévolat. Les similitudes qui existent entre le Profil des Diplômés de GWA et le Profil des Apprenants de l’IB garantissent à tous les élèves d’avoir un objectif semblable. Enfin, les valeurs communes de la Vision de GWA et de la Mission de l’IB renforcent notre compatibilité. 

Français